Hati . . .

Feuuuuuuuu fuuhhhh ! fuhhhh ! tiup sikit dah berhabok dah pon adoii ... haha . . hm , sory lame tak gune kamu encik blog .. hati . .

assalamualaikum . . aku nak cerita pengalaman aku , aku takot akan kematian . . haritu aku sesak nafas , pukul 5 pagi aku tak tahan , aku pegi hospital yang jarak nye 10 kilometer mungkin , doktor bagi sedut2 tu . . selang seminggu , aku rase bende yang same , aku rase mcm aku dah tak lame , sampai kawan aku bawak aku , dalam kereta aku dah tak tahan sangat , aku dah kebas satu badan , aku nanges aku takot :'( dengan dosa aku yang banyak , aku tak bersedia nak mengahdapi lagi tapi bende tu pasti , ya Allah :'( sampai2 doktor suruh baring , doktor bagi aku makan ubat ape aku taktau , aku kene tahan lamee , kene cucuk kat tangan nak ambik drah sebab nak uji darah aku risau ade penyakit ape2 ,sanpai tiga kali dia cucuk , mase tu 7 haribulan 6 , doktor nak tahan aku masok wad tapi aku taknak sebab esok 8 haribulan , :') pastu doktor cakap aku kene gastrik .. tapi sekarang alhamdulillah , aku mula nak berubah ke jalan Allah , andd harini kan 7 hari puase , dan harini lah hari pertama dalam hidup aku penoh semayang 5 waktu , aku tak malu , aku bangge , hee , selalunye skip2 , tapi aku dah bole , aku nak kekal mcm ni , aku nak berubah , takde lagi main2 , kematian tu kite tak tau .. aku banyak dosa aku sedar , takkan tunggu tua baru nak taubat , aku kesal dengan diri aku selame ni leka nikmat dunia yg merosakkan , aku tak cakap aku baik , tapi nak bagitau aku dah mula sedar , . terima kasih ya Allah :')

aku tak dapat terima , kite dah putus , dan aku tak rasse yang kite putus, kamu bole terima ? kamu tulis kat blog , kamu dah putus ngn aku :') kamu tak tau kenape aku selalu takde ngn kamu , kamu taktau ape masalah aku , aku sedang cube nak baiki diri aku , aku tahu hati kamu sakit , aku tahu hati kamu tak boleh ubat dah , dari haritu lagi kamu dah cakap bende pelik , akhirnye kamu betol2 nak kite putus dan jadi kawan , kawan baik tu takde makne langsung kat aku , aku tak bole terima, tahu tak setiap hari aku doa kat Allah , taknak kite pisah , tahu tak walaupon kita tak jumpe lameeee aku seronok sebab , aku takot aku buat bukan2 kat kamu , tahu kenape aku tak selalu layan kamu mcm selalu teman , aku tengah cube berubah nak jadi manusia,  kadang2 aku tertidur awal sebab penat , kenape kamu bole terima , :') sayang kan setahun 7 bulan ... patot mase bulan lima ngn bulan 6 kamu tak hantar wish anniversary , kamu dah takde hati kat aku dah :') tahu tak aku tertanye2 kenape ? hati aku ni tak dapat nak terima bende mcm ni ,kenape kamu senang ? tolong jawab , jangan cakap aku tak perlu tahu , sebab aku kene tahu .... aku tak bole , aku jadi pelik , blur . . aku cube nak tahan hubungan kite tau tak ? sebab aku dah yakin aku ade kamu , aku taknak sakit mcm ni , lagi sakit dari ape aku rase dulu ... sekali lagi .. raya nanti aku lah yang paling kecewa , . dulu aku penah cakap , jangan buat aku hampa , nanti aku benci . . aku ingat lagi .. aku marah sebab cemburu .. kenape jadikan tu point untuk putos sedangkan dari dulu kamu tak mcm ni .. sebab aku ke result terok ? kalau perlukan mase , perlukan ruang , perlu sendiri , boleh tapi bukan dengan cara putus hubungan kite , aku ni banyak salah ke ? :') nampak tak aku tertanye2 , . Allah saje tahu ape aku rase , , kawan baik .. aku rela kita tak kenal langsong dari jadi kawan baik . . istilah kawan baik tu bagi aku tak ade makne , tak same , aku tak boleh . . seronok kan dah bebas . . aku harap lupakan aku kalau betol2 nak kite takde ape ape , sebab lame lame aku akan jadi benci  . aku nak tahan mcm mane kalau aku nak cakap aku cemburu , mane bole cemburu dah , aku nak cakap sayang kat sape , mane bolse sayang dah , aku nak cakap suke kat sape , mane bole suke dah . . haih hati ...:')

ya Allah , memang ini dugaan Mu , tapi dugaan ini yang paling berat ya Allah , andai Engkau boleh menerima doa aku ya Allah , aku berdoa dia akan kembali ya Allah , dan aku akan menjaga hubungan kami dengan cara islam ya Allah , aku dah berniat untuk mengahwini dia ya Allah , . andai Engkau tetapkan tiada jodoh di antara kami ya Allah , maka lembutkan hati aku ini untuk melupakanya ya Allah .. aku tak rela sakit ya Allah , hanya kepadamu aku memohon meminta ya Allah .. amin .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan